
Dr Rafał Młyński w grupie ekspertów ds. wielojęzyczności w logopedii w ESLA (European Speech & Language Association)
Polskie Towarzystwo Logopedyczne jako członek ESLA (European Speech & Language Association) może ubiegać się o udział w pracach zespołów eksperckich. Miło nam poinformować, że dr Rafał Młyński z Zakładu Logopedii Uniwersytetu Jagiellońskiego po otrzymaniu rekomendacji Zarządu Głównego PTL został zakwalifikowany przez European Speech & Language Association do grupy ekspertów ds. wielojęzyczności w logopedii. Jako przedstawiciel PTL będzie brał udział w pracach mających na celu:
- wspieranie osób z zaburzeniami komunikacji w zakresie społecznym opisanym przez ONZ,
- opracowanie wytycznych dotyczących interwencji logopedycznej u osób wielojęzycznych,
- wspieranie badań oraz kształcenia logopedów w zakresie wielojęzyczności, a także propagowania wiedzy o tej tematyce.
O wynikach prac grupy ekspertów ds. wielojęzyczności w logopedii z udziałem dra Rafała Młyńskiego będziemy informować na bieżąco.

Rafał Młyński – doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa. Tytuł uzyskał na podstawie rozprawy „Język polski dzieci dyslektycznych w sytuacji ich bilingwizmu. Analiza przypadków” (Wydział Polonistyki UJ, promotor: prof. Władysław Miodunka). Ukończył studia magisterskie z filologii polskiej o specjalności logopedycznej (Wydział Humanistyczny UP w Krakowie) oraz studia podyplomowe z zakresu nauczania języka polskiego jako obcego (Wydział Polonistyki UJ). Odbył staże dydaktyczne oraz naukowe w College of Education i School of Allied Health and Communicative Disorders w Northern Illinois University (DeKalb, USA) oraz University of the Peloponnese (Kalamata, Grecja). Wieloletni szkoleniowiec ODN Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” oraz współpracownik ORPEG-u, w ramach których przeprowadzał szkolenia dla nauczycieli polonijnych oraz rodziców dzieci dwujęzycznych. W swojej pracy naukowej zajmuje się bilingwizmem polsko-angielskim oraz ukraińsko-polskim u dzieci w normie rozwojowej oraz z zaburzeniami komunikacji. Jego zainteresowania badawcze to metody diagnozy logopedycznej dzieci dwujęzycznych, rozwój bilingwizmu u dzieci, metody stymulacji językowej dzieci bilingwalnych oraz metodologia badań logopedycznych.