Logopedia tom 53, 2024
Tom został dofinansowany przez Centrum Słuchu i Mowy MEDINCUS.
POLSKIE TOWARZYSTWO LOGOPEDYCZNE ISSN 0459-6935 LOGOPEDIA LUBLIN 2024 53 |
Strona tytułowa
„Logopedia”, 53, 2024, s. 3
Strona redakcyjna
„Logopedia”, 53, 2024, s. 5
Spis treści
„Logopedia”, 53, 2024, s. 7
Wojciech Lipski
Słowo wstępne
„Logopedia”, 53, 2024, s. 9
DOI:
Anna Solak, Krystian Macheta, Monika Średniawa, Mirosław Michalik
Logopeda superwizor. Wyzwania terminologiczne i formalno-organizacyjne
„Logopedia”, 53, 2024, s. 13-25
DOI: https://doi.org/10.24335/p8b9-bw22
Angelika Kopeć
Narracja w zespole Williamsa
„Logopedia”, 53, 2024, s. 27-58
DOI: https://doi.org/10.24335/bfjr-wh59
Barbara Winczura
Mowa i komunikacja społeczna małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – perspektywa rozwojowa
„Logopedia”, 53, 2024, s. 59-80
DOI: https://doi.org/10.24335/m8fv-vw42
Adrianna Urban-Rafałek
Zachowania językowe a przetwarzanie słuchowe osób z autyzmem
„Logopedia”, 53, 2024, s. 81-121
DOI: https://doi.org/10.24335/ywhd-jq87
Łukasz Maj
Funkcje wypowiedzi realizowane przez dzieci w spektrum autyzmu – badania własne
„Logopedia”, 53, 2024, s. 123-140
DOI: https://doi.org/10.24335/mn6w-qm53
Katarzyna Niezręcka
Domowy język migowy jako alternatywa dla dwujęzyczności migowo-mówionej dzieci niesłyszących wychowujących się w słyszących rodzinach
„Logopedia”, 53, 2024, s. 141-155
DOI: https://doi.org/10.24335/xg4z-d720
Zbigniew Tarkowski
Emocje a opóźnienie w rozwoju mowy
„Logopedia”, 53, 2024, s. 157-176
DOI: https://doi.org/10.24335/xjd3-np22
Monika Łuszczuk
Głoska [r] w obrazie ultrasonograficznym. Próba oceny podparcia językowego
„Logopedia”, 53, 2024, s. 177-190
DOI: https://doi.org/10.24335/fkny-0p31
Karolina Kliś-Hunek
Wiedza na temat zaburzeń mowy wśród studentów logopedii z audiologią, pedagogiki specjalnej oraz administracji
„Logopedia”, 53, 2024, s. 191-211
DOI: https://doi.org/10.24335/3e64-e136
Ewa Kaptur
Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka przedwcześnie urodzonego (od okresu noworodkowego do adolescencji)
„Logopedia”, 53, 2024, s. 215-232
DOI: https://doi.org/10.24335/znq2-hr90
Jolanta Sławek
Postępowanie logopedyczne w przypadku pacjenta o typie dolichocefalicznym
„Logopedia”, 53, 2024, s. 233-249
DOI: https://doi.org/10.24335/4bcp-cj70
Urszula Adamiec-Krzyska
Analiza sprawności językowej i komunikacji społecznej dziecka z zespołem Downa – studium przypadku
„Logopedia”, 53, 2024, s. 251-268
DOI: https://doi.org/10.24335/8p11-x253
Natalia Jurkowska, Monika Kaźmierczak
Wykorzystanie elementów metody Rodolfo Castillo Moralesa w terapii logopedycznej 11-letniej dziewczynki z mózgowym porażeniem dziecięcym
„Logopedia”, 53, 2024, s. 269-290
DOI: https://doi.org/10.24335/c7pf-mf38
Ewelina Zając
Wykorzystanie MÓWika do rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej – badania własne
„Logopedia”, 53, 2024, s. 291-302
DOI: https://doi.org/10.24335/7a54-yb64
Julia Golańska, Monika Kaźmierczak
Wykorzystanie klocków LEGO® DUPLO® w stymulacji rozwoju mowy dzieci minimalnie werbalnych
„Logopedia”, 53, 2024, s. 303-324
DOI: https://doi.org/10.24335/7p4e-wz52
Magdalena Zaorska
O roli ćwiczeń oddechowych w ruchu w procesie pracy nad emisją głosu. Z doświadczenia leningradzkiej (petersburskiej) szkoły mowy scenicznej
„Logopedia”, 53, 2024, s. 273-
DOI: https://doi.org/10.24335/nxg6-4a53
Zbigniew Tarkowski
Niepowodzenia w terapii
„Logopedia”, 53, 2024, s. 341-358
DOI: https://doi.org/10.24335/t685-g269
Agata Trębacz-Ritter
„Nie spotykamy się, nie kontaktujemy się”. Współpraca z nauczycielem logopedą z perspektywy rodziców uczniów z zaburzeniami wymowy
„Logopedia”, 53, 2024, s. 359-379
DOI: https://doi.org/10.24335/np0n-7992
Jolanta Panasiuk REC:
Stanisław Grabias (red.), Podstawowy zasób leksykalny polszczyzny. Dla glottodydaktyki i logopedii, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Siedlce 2023, ss. 263
„Logopedia”, 53, 2024, s. 383-387
DOI: https://doi.org/10.24335/tqjc-jg02
Aneta Domagała REC:
Natalia Siudzińska, Logopedyczno-lingwistyczne aspekty diagnozy i terapii dzieci z rozszczepem podniebienia, Warszawa, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2024, ss. 228
„Logopedia”, 53, 2024, s. 389-392
DOI: https://doi.org/10.24335/dm17-kj59