LOGOPEDIA 47-1
POLSKIE TOWARZYSTWO LOGOPEDYCZNE ISSN 0459-6935 LOGOPEDIA LUBLIN 2018 47-1 Strona tytułowa English Version Słowo wstępne Spis treści English Version |
Urszula Mirecka, Emilia Kowal
Realizacja fonemowo-sylabowej struktury wyrazów w mowie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną DOI https://doi.org/10.24335/vybd-jy76
English Version
Paulina Krzeszewska, Emilia Mikołajewska
Stan badań nad współwystępowaniem przetrwałych odruchów pierwotnych oraz zaburzeń rozwoju mowy u dzieci DOI: https://doi.org/10.24335/8yqd-jj64
English Version
Monika Łuszczuk
Wpływ wybranych zaburzeń morfologiczno-czynnościowych w obszarze ustno-twarzowym na jakość artykulacji u dzieci w wieku 5–7 lat DOI: https://doi.org/10.24335/zn0b-jf37
English Version
Karolina Grabowska, Jan Borys, Bożena Kosztyła-Hojna, Bożena Antonowicz, Diana Moskal-Jasińska
Ocena wymowy i sprawności narządów artykulacyjnych u pacjentów z wadą szkieletową twarzy klasy III przed zabiegiem i po zabiegu ortognatycznym DOI: https://doi.org/10.24335/8c1r-my03
Magdalena Kozłowska
Rozwój językowy a rozwój psychomotoryczny dzieci z padaczką DOI: https://doi.org/10.24335/204f-p828
English Version
Wojciech Lipski
Zaburzenia konotacji jako wskaźnik rozpadu systemu językowego DOI: https://doi.org/10.24335/0gys-n990
English Version
Aneta Domagała
Jak pacjenci z chorobą Alzheimera opisują osoby, miejsca i sytuacje? Charakterystyka trudności w zakresie komunikacji językowej w umiarkowanej fazie otępienia DOI: https://doi.org/10.24335/q5c3-cy36
English Version
Ewa Niestorowicz, Magdalena Szubielska
Wpływ deskrypcji dzieła sztuki na jego percepcję DOI: https://doi.org/10.24335/93nv-1r85
English Version
Aneta Domagała, Urszula Mirecka, Małgorzata Majcher
Trudności w zakresie przebiegu czynności grafomotorycznych u dzieci z klas I oraz dzieci realizujących obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego DOI: https://doi.org/10.24335/njry-h912
English Version
Tomasz Niestorowicz
Wiedza eksplicytna i implicytna w nabywaniu kompetencji gramatycznej w procesie przyswajania języka drugiego DOI: https://doi.org/10.24335/8mpk-bp72
English Version
Urszula Jęczeń
Metafory dziecięce inspiracją do zmiany myślenia o rozwoju poznawczym i terapii logopedycznej DOI: https://doi.org/10.24335/hqyb-0691
English Version
Andrzej Czernikiewicz, Tomasz Woźniak
Jąkanie a fobia społeczna – główne zagadnienia terapii biologicznej fobii społecznej DOI: https://doi.org/10.24335/zhdq-m854
English Version
Zdzisław Marek Kurkowski
Lateralizacja słuchowa – wybrane problemy diagnozy i terapii DOI: https://doi.org/10.24335/gta1-qa97
English Version
Anna Kruczyńska-Werner
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego – aktualne możliwości terapii dostępne w Polsce DOI: https://doi.org/10.24335/asp4-c842
English Version
Marta Wysocka, Magdalena Kwaterkiewicz
Program terapeutyczny usprawniający percepcję prozodii mowy DOI: https://doi.org/10.24335/yc7j-da29
English Version
Danuta Pluta-Wojciechowska, Barbara Sambor
O popularnych, lecz dyskusyjnych ćwiczeniach języka w przypadku obwodowych zaburzeń artykulacji DOI: https://doi.org/10.24335/0ymz-rh51
English Version
Piotr Misiowiec, Edyta Zomkowska, Natalia Jarmołowicz-Aniołkowska, Maria Hortis-Dzierzbicka
Instrumentalne badanie FEES w ocenie zaburzeń połykania u chorych z naczyniopochodnym uszkodzeniem OUN – wady i zalety DOI: https://doi.org/10.24335/sm6d-er85
English Version
Mirosław Michalik
Lingwistyczne podstawy terapii logopedycznej osób niemownych i niemówiących DOI: https://doi.org/10.24335/Y9PQ-QY33
English Version
Łukasz Maj
Teoretyczne podstawy systemu PECS (Picture Exchange Communication System) DOI: https://doi.org/10.24335/N6GK-RD21
English Version
Monika Kaźmierczak
Rodzaje i funkcje gestów fonicznych wykorzystywanych w postępowaniu logopedycznym DOI: https://doi.org/10.24335/ztwj-nx92
English Version
Jolanta Panasiuk
Zespół psychoorganiczny wieku rozwojowego w diagnozie i terapii logopedycznej DOI: https://doi.org/10.24335/qmhc-rv54
English Version
Kamila Bigos
Sprawności interakcyjne dziecka ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju – autyzm i niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym DOI: https://doi.org/10.24335/658q-s170
Barbara Ostapiuk, Danuta Pluta-Wojciechowska,
Stanisław Grabias, Tomasz Woźniak
Dyskusja po dyskusji na konferencji w Chorzowie, czyli o niektórych problemach logopedii w Polsce DOI: https://doi.org/10.24335/01f0-8025
ZBIGNIEW TARKOWSKI
Wizerunek i samoocena logopedy DOI: https://doi.org/10.24335/p4q4-qa66
Zbigniew Tarkowski, Rec: Katarzyna Węsierska (red. nauk.), „Forum Logopedy” 2018, nr 26.